Ще направи ли Renault крачка обратно към ДВГ?

Според Les Echos, Renault може да вкара отново ДВГ в изцяло електрическите Scénic и Mégane

Пламен Георгиев,
Renault Megane E Tеch Electric електромобили

, Renault / пресцентър

Renault Megane E-Tеch Electric

П ланът „Renaulution“ на предишния изпълнителен директор Лука Де Мео предвиждаше преминаване на ток. Последваха няколко впечатляващи дебюта на електрическия Renault 5 (истински успех на френския пазар), на възродения Renault 4, отново в изцяло електрическа форма, а през 2026 г. чакаме и електрическия Twingo, който би трябвало да предложи наистина много добра цена за влизане в света на електрическата мобилност. Но сега сякаш френският производител е готов да преразгледа стратегията си в C сегмента.

Според вестник Les Echos, Renault проучва възможността за префасониране на електрическите Mégane и Scenic в автомобили с конвенционално задвижване. Нищо не е финализирано, но тези два модела биха могли да се предлагат с хибридни варианти или поне с ДВГ-та за удължаване на побега. Това би имало за цел да успокои потребителите, които все още са предпазливи спрямо решението да преминат на електрически автомобил като семейна кола.

Франсоа Провост, новият изпълнителен директор на групата Renault, би могъл да потвърди тази преориентация на стратегията на френския производител в началото на 2026 г., която би могла да се оформи с появата на новите поколения на Mégane и Scenic, очаквани между 2027 и 2028 г.

Подобна евентуална промяна в стратегията се обсъжда в контекста на евентуално облекчаване на политиката на Европейската комисия, която първоначално имаше за цел да забрани продажбите на превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. и която би могла да отложи този срок или дори да обмисли алтернативни решения наред с изцяло електрическите коли, като запази хибридизацията и термичните агрегати за удължаване на пробега, т. нар range extender.

Трябва да се отбележи, че електрическите Renault 5 и 4, поради размера и дизайна си, се очаква да останат изцяло електрически.

Тук веднага трябва да се отбележи, че на електрическа платформа е много трудно да се монтира ДВГ. И много скъпо. Porsche знае това много добре. Но Renault има Horse Powertrain, които разработиха и представиха в Мюнхен своето семейство ултракомпактни технологии за удължаване на пробега Horse C15. Не по-голям от куфарче, Horse C15 интегрира двигател, генератор и инвертор в устройство, достатъчно компактно, за да бъде монтирано в съществуващи платформи за електрически автомобили (EV) с минимални или никакви модификации.

Източник на статията: motor1.com

Renault ДВГ Renaulution Horse Powertrain